livetsomhastmanniska

Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Magnum!<3

Av Moa Azkmyren - 5 februari 2011 14:41

Tänkte skriva lite fakta om mina hästar.

vi börjar me Magnum :)




Vad heter hästen?
Magnum
Tycker du den har ett fint namn eller vill du att den ska heta något annat? Supeer!
Vad kallar du hästen?  Magnom,Magnjum,Magnym, Bebishästen,Bubben osv
Vad kallar andra hästen? Magnum eller Magnom
Hur gammal är den? 7 år i år
Vilket år/månad/dag föddes den?  ingen aning 
Vilken färg har den? Brun
Har den några tecken? ja
Vad för tecken? En vit kota !?
Är det ett sto/valack/hingst? valack
Är den tävlad i hoppning? ja.
Vilka klasser/hur högt? Med mejj endast pay and jumper, men med Rebecca, 1,10cm lokalt
Är den tävlad i dressyr? ne
Vilka klasser? -
Är den tävlad i fälttävlan? Nej
Vilka klasser? -
Är den tävlad i trav? NEJ
Vilken nivå? -
Är den tävlad i galopp?  Nej
Vilken nivå? -
Är den tävlad i något annat? ingen aning
Vad i så fall? venne
Har den tävlat in några pengar? ne
Hur mycket? inga
Har den haft föl? Nej
Vad heter fölen? 
När fick den den/dem? aldrig
Är hästen bra på dressyr med rätt ryttare? Jajamensan
Hur är den i skritten? lagom
Hur är den i traven? lagom
Hur är den i galoppen? HET!
Kan den skänkelvikningar? yes
Kan den öppna/sluta? jag tror det ^^
Kan den galoppombyten? mjaaa
Ställer den alla ben brevid varandra och håller formen i halterna? oftast
Är hästen pigg? ja, ibland för pigg x'D
Är hästen trög? nejj
Är hästen stark? aaaa
Är hästen het? snacka om
Bockar den? inte ofta, men kan hända ibland
Har du bockat med den? japp
Stegrar den? nja ,inte ofta , men kan hända,
Har du stegrat med den? japp
Sparkar den bakut? ne , inte ofta
Har du sparkat bakut med den? nej
Skenar den ofta med dig/andra? Nej, han bara sticker
Har du skenat på den? Nepp
Är den tittig? Nej
Har du badat tillsammans med den? njaa
Har ni hoppat tillsammans? ja
Har ni galopperat på en äng tillsammans? yes
Hoppar hästen bra? Jo
Gillar den att hoppa? aha
Har den bra hoppteknik? ja det tycker jag
Hur högt brukar du hoppa med den? 60-80cm
Hur ofta hoppar du den? 1-2ggr i veckan på våren/sommaren/hösten
Hur är den när den rids ut? mysig!
Tycker den att det är kul? Jajjamensan
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? piggare ute
Står hästen i box? Japp
Går hästen på lösdrift? nepp
Hur mycket och vad äter hästen som frukostfoder? -
Hur mycker och vad äter hästen som lunchfoder?  -
Hur mycker och vad äter hästen som eftermiddagfoder? -
Hur mycket och vad äter hästen som kvällsfoder? 1 liter kraft rider, 2msk vitlökspellets, 2,5msk biotinpellets, även 3/4kg ensilage
Går den i hagen varje dag? japp
I en stor eller liten hage? stor
Hur länge går den ute per dag? mellan 07,00 på morgenen till 20,00 på kvällen
Gillar den att vara ute i hagen? Jo
Har den vindskydd i hagen? ja
När den rids vad gör ni då? allt möjligt
Vad gör ni när hästen inte rids när den t.ex har vilodag? borstar och trickar lite
Borstar du hästen före och efter ridningen? Både
Om hästen blir svettig svampar/spolar du av den då? Sommar svampar jag men på vintern får han på sig ett fleecetäcke
Hur länge brukar ni rida varje gång? mellan 30minuter till 60minuter
Är det en svår eller lätt riden häst? Mellan, han väljer sina ryttare
Är hästen ridskolehäst eller privathäst? Privat
Vem äger hästen? Erika Bergman
Hur länge har du ridit/ tagit hand om hästen?  Sen 27juli 2010
Hur länge tror du att du kommer fortsätta med just den hästen? i värsta fall i bara 5 månader till, om inte , för alltid!
Vad hade ni för mål i år ? att vi ska tävla mer :)
Har ni nått några av dom redan? nejj
Rider du privatlektioner på den? Jo
Hur ofta? 1 gång i veckan
För vem? Jessica Rydström
Hur länge håller den lektionen på? 45 minuter - 1h
Är hästen snäll i stallet? jaaaa super snäll
Kan hästen stå lös i stallet? Nja
Måste hästen vara uppbunden? ibland
Håller du på med den i boxen eller i stallgången? stallgången.
Vad har den för sadel/sadlar? Princeville Keningston - spanskt läder
Vad har den för träns just nu? clardige house, pullar
Vad har den för benskyd/benlindor? många olika
Vad har den för bett just nu? två delat happymouth - äppelbett
Vad har den för täcken just nu? vinter täcke
Tror du att hästen gillar dig? jag hoppas det
Har du märkt något som tyder på att den gillar dig? han gnäggar till mejj, pussas när jag kommer till hagen ( då han står alltid vid grinden ) och ibland om han står långt bort kommer han i galopp
Gillar du hästen? nejj, jag älskar honom!
När red du hästen sist? en vecka sen ;$
Vad gjorde ni? skrittade ut en runda
Gick det bra? joja fast han var pigg, och småtravade
När ska du rida den igen? på måndag
Vad ska ni göra då? skritta en runda , om inte rida ut o ha kul, så halt ute o dåligt väder..
Har du någon gång sagt "jag älskar dig" till hästen? Varenda dag
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Azkmyren - 5 februari 2011 15:29

Lite om Saga då Vad heter hästen? SagaTycker du den har ett fint namn eller vill du att den ska heta något annat? jag tycker det är super gulligt ^^  Vad kallar du hästen?  Snäckan, gumman,Suffis,Sagis,Saga, osv Vad kallar andra hästen? SagaHur ga...

Av Moa Azkmyren - 5 februari 2011 15:17

Lite om Lucky då ja Vad heter hästen? LuckyTycker du den har ett fint namn eller vill du att den ska heta något annat? jag tycker det är super fint! Vad kallar du hästen?  Lucky, Luckie, Beebis, Tjöckis Vad kallar andra hästen? LuckyHur gammal är ...

Av Moa Azkmyren - 30 januari 2011 20:31

Idag va jag i stallet själv :)Så tog mejj tid att ha kul me båda mina pojkar, och att dom skulle ha kul med mejj :D Började me att mocka och fixa i stallet :) Sen tog jag in Lucky, lät honom stå helt still i stallgången, vilket gick super :')Han ...

Av Moa Azkmyren - 28 januari 2011 14:26

Har glömt o uppdatera, men som sagt, har för det mesta bara skrittat Magnum :s men iaf. I måndags red jag me Felice :)Hon på Lucky och jag på Magnum. Magnum va pigg o framåt, jätte duktig !:) I tisdags, har jag för mejj att han vilade, och i ...

Av Moa Azkmyren - 22 januari 2011 14:45


Förlåt för dålig uppdatering, men har inte haft ork ^^ Men jag har bara skrittat Magnum den senaste tiden och jag har nu bestämt att Lucky ska säljas. Så jag har inte mått så bra på senaste tiden. Men iaf. Nu ska jag ner till stallet och rida...

Presentation


här får ni följa min vardag i stallet :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011
>>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om hur jag skriver dagens rispass ?
 Ja
 Ja, fast skriv lite om er outfit me
 nej

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards