livetsomhastmanniska

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Moa Azkmyren - 30 januari 2011 20:31

Idag va jag i stallet själv :)
Så tog mejj tid att ha kul me båda mina pojkar, och att dom skulle ha kul med mejj :D

Började me att mocka och fixa i stallet :)

Sen tog jag in Lucky, lät honom stå helt still i stallgången, vilket gick super :')
Han gick inte iväg utan stod där jag lämnade honom om jag gick in i sadelkammaren :'D

Aja, först tricktränade jag honom lite :)

blev lite buga o lite Yoga :)

hoppade sen upp med ett spö och lärde en annan sak, "karusellen" , har film på det, men kommer upp imorn, då jag inte har batteri på kameran ^^

Iaf, tog sedan på han tränset , hade sadeln på när jag gjorde "karusellen" ;)

Gick sedan ut i paddocken och skrittade fram o travade fram, sen hoppade jag lite :)

Det tyckte båda om, då varken jag eller han hoppat sen november ^^

Övade mycket på ansats, min sist o hans fart :)
Blev riktigt bra i slutet :D

Efter en 45 minuter skrittade jag av och gick in i stallet, fixade honom och på med täcke, sen in i boxen :)
Hämtade in Saga och bytte täcke, sen in me henne i boxen ^^

Sen tog jag in Magnum, fixade till täckerna, sen tricktränade jag honom liite :d

buga och yoga blev det, och att han skulle följa mejj, i början fattade han inte riktigt,men till slut fattade han super bra och han va super duktig ! :')

Åååh, vad jag älskar denna häst!

har varit tillsammans i 6månader , och han är sååhäääär duktig !:''')

Aja, sen släppte jag in honom i boxen, fixade hans mat för imorgon, sen kom pappa, jag tog in mat från hagen till dom och pappa fyllde på vatten ute i hagen, sen åkte vi hem :)
imorn får dom nog vila , förtjänar både dom och jag :)


/ Azkmyren

Presentation


här får ni följa min vardag i stallet :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om hur jag skriver dagens rispass ?
 Ja
 Ja, fast skriv lite om er outfit me
 nej

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards