livetsomhastmanniska

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Moa Azkmyren - 19 december 2010 21:33

Stallet idag va galet kul! :D


Började me att jag tog in Lucky och så red jag han lite i paddocken, och det blev lite bock och bus i snön , ;)

Lite smått kul va det tyckte han, han ÄLSKAR snö, för dom som inte vet ;)


Sen tog jag och Alma in Saga och fixade henne, sen blev det tolkdags :D

Haha , det gick ju som det gick ;)

Så vi tog av Saga dom sakerna och sen åkte jag pulka ner för ena galoppbacken, medans Alma galopperade me henne , och så bytte vi av :D

Det va kul, och vi har en väldigt fin pulkabana!


Saga fick en ordentlig avskrittning iaf ;)


Luckys outfit - Gult schabrak , någon svart sadel , och ett brunt träns utan nosgrimma :)

Sagas outfit - Rött schabrak, någon svart sadel , svart träns utan nosgrimma :)

Min och Almas outfit - svarta mjukisbyxor, ridskor, jacka och hjälm/mössa :D

Haha , toppen dag i stallet :)


Nu står hästarna inne, va och släppte in dom för en stund sedan :)


Av Moa Azkmyren - 19 december 2010 01:48

hehe, första inlägget :)


Här kommer ni då få följa min vardag i stallet :)

För vanlig vardag : www.azkmyren.blogg.se !


Jag rider för det mesta två hästar.



En stor häst , ca 170cm hög.

Mangum heter han , 6 år gammal valack.

Korsning mellan Danskt Halvblod och Tyskt Varmblod.

Super mysig. Han ska bli min framtida tävlings häst :)

~ Min räddare i nöden, min krigare till döden, Magnum ~

       

Så har vi då min pånni, ca 135cm hög.

Lucky heter han, 10 år gammal valack.

Korsning mellan Gotlandsruss och Welsh Cob, men mest Welsh Cob i sej.

Super mysig, har haft honom i tre år, ingen tävlingshäst, men det  blir väl ändå lite Pay & Jumper till nästa år ändå , men för det mesta hobbyhäst och ska köras in ;)


 


Sen har jag en liten pånni till, på ca 110cm hög.

Saga heter hon, 8år gammalt sto.

Korsning mellan Gotlandsruss och Shetlandsponny.

Super härlig, med stor personligthet.

Jag hyr ut henne som foderpånni till en tjej , som har henne kvar i stallet, deras mål är att trickträna och köra och ha kul :)


 


så ja, nu har ni den mesta informationen :)

nu får ni kolla efter fler inlägg, och så ska bloggen fixas till lite oxå :)



/ Azkmyren

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


här får ni följa min vardag i stallet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om hur jag skriver dagens rispass ?
 Ja
 Ja, fast skriv lite om er outfit me
 nej

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards